Pytania administracyjne
Dokładne informacje można znaleźć tutaj.
1. Utworzenie konta
Kandydat zakłada indywidualne konto w Systemie Internetowej Rekrutacji podając niezbędne dane osobowe.
2. Dokonanie zapisu na kierunek
Kandydat wybiera kierunek/specjalność oraz rodzaj studiów. Zaleca się, aby kandydat zapoznał się dokładnie z zasadami rekrutacji obowiązującymi na danym kierunku oraz z harmonogramem rekrutacji.
3. Opłacenie zapisu
Kandydat wnosi opłatę za przeprowadzenie rekrutacji na studia na wybranych przez siebie kierunkach/specjalnościach studiów. Nieopłacenie zapisu na danym kierunku jest jednoznaczne z niedopuszczeniem do postępowania kwalifikacyjnego na tym kierunku. Wysokość opłaty rekrutacyjnej wynosi 85 zł.
4. Załączenie dokumentów uzyskanych za granicą
Kandydat z dokumentami uzyskanymi za granicą załącza skany tych dokumentów w celu ich weryfikacji.
5. Wprowadzenie wyników egzaminu maturalnego
Kandydat wprowadza informacje o świadectwie maturalnym oraz podaje wyniki egzaminu maturalnego.
6. Załączenie pliku ze zdjęciem
Kandydat załącza plik ze zdjęciem o wysokiej rozdzielczości, które będzie wykorzystywane przy generowaniu ankiety osobowej. Zdjęcie kandydata przyjętego na studia posłuży również do wydruku legitymacji studenckiej.
7. Przystąpienie do egzaminu wstępnego
Kandydat otrzyma na swoje konto w Systemie Internetowej Rekrutacji wiadomość o dokładnym terminie, miejscu oraz godzinie przeprowadzenia egzaminu wstępnego.
Nieprzystąpienie do egzaminu wstępnego skutkuje nieprzyjęciem na studia.
8. Oczekiwanie na wyniki postępowania kwalifikacyjnego
Wyniki postępowania kwalifikacyjnego zostaną podane w Systemie Internetowej Rekrutacji. Po zalogowaniu kandydat uzyska informacje o liczbie punktów uzyskanych oraz wymaganych do zakwalifikowania oraz informację o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu do przyjęcia na studia.
9. Ogłoszenie wyników postępowania kwalifikacyjnego
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia jest zobowiązany do złożenia w formie skanów, w określonym terminie, kompletu wymaganych dokumentów co jest równoznaczne z podjęciem studiów na tym kierunku. Niezłożenie dokumentów w wyznaczonym terminie traktowane będzie jako rezygnacja z podjęcia studiów.
Kandydat niezakwalifikowany do przyjęcia na studia, może złożyć w określonym terminie, oświadczenie o podtrzymaniu chęci studiowania. Oświadczenie składane jest w formie elektronicznej za pośrednictwem Systemu Internetowej Rekrutacji. Kandydatowi, który podtrzymał chęć studiowania, może zmienić się status rekrutacji. Kandydat zobowiązany jest kontrolować na bieżąco status rekrutacji.
10. Ostateczne wyniki postępowania kwalifikacyjnego
Wyniki postępowania kwalifikacyjnego zostaną podane w Systemie Internetowej Rekrutacji. Po zalogowaniu kandydat uzyska informacje o przyjęciu bądź odmowie przyjęcia na studia.
Dokumenty uzyskane za granicą
Kandydaci z dokumentami uzyskanymi za granicą dostarczają również:
Znajomość języka polskiego (poziom B2)
Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia na ten kierunek zobowiązani są do załączenia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie B2 (zapoznaj się z listą akceptowanych dokumentów).
Kandydat, który nie posiada stosownego dokumentu, zobowiązany jest przystąpić do sprawdzianu znajomości języka polskiego (test online).
Przygotowanie dokumentów
Kandydaci podczas procesu rekrutacji na studia nie składają żadnych dokumentów w wersji fizycznej (papierowej).
Każdy z wymaganych dokumentów należy zeskanować do osobnego pliku w formacie PDF. Dokument (np. świadectwo lub dyplom), który ma więcej niż jedną stronę, powinien zostać zeskanowany do jednego, wielostronicowego pliku PDF.
Poświadczanie dokumentów
Poświadczanie dokumentów jest procesem, w którym pracownik Uczelni potwierdza zgodność załączonych skanów dokumentów z ich oryginalną (papierową) wersją. Poświadczenie dokumentów dokonywane jest w Biurze Obsługi Studentów na Wydziale z początkiem roku akademickiego i polega na przedłożeniu do wglądu oryginałów dokumentów.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza posiada 6 akademików, do których można aplikować:
Opis każdego z nich możesz przeczytać tutaj.
Złożenie wniosku o miejsce w akademiku NIE gwarantuje przyznania miejsca!
Składanie wniosków odbywa się w systemie USOSweb.
Kroki aplikacji dostępne są tutaj.
Harmonogram składania wniosków na kolejny rok opublikujemy tutaj.
Wojciech Nadobnik
Ogólne wsparcie
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: +48 61 829 13 50
pokój: 2.146
Marta Winkler
Ogólne wsparcie
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: +48 61 829 13 50
pokój: 2.146
Karolina Filipowska
Koordynatorka Systemu USOS
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.l
telefon: 61 829 14 68
pokój: 2.152
Weronika Zaworska
Liberal Arts and Sciences - po angielsku
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 61 829 13 54
Joanna Sokalska
Liberal Arts and Sciences - po polsku
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 61 829 13 53
Katarzyna Jasiewicz-Olędzka
Stypendia, zapomogi
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 61 829 13 61
pokój: 2.139
prof. UAM dr hab. Anita Napierała
Opiekunka wszystkich roczników
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 61 829 1506
pokój: 3.145
prof. UAM dr hab. Łukasz Różycki
Kierownik programu
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 61 829 1454
pokój: 3.29
Stypendium Rektora
Stypendium może otrzymać do 10% studentów danego kierunku studiów, którzy uzyskali wysoką średnią ocen nie niższą niż 4,00.
O przyznanie stypendium możesz ubiegać się po ukończeniu I roku.
Studenci I roku, którzy są laureatami i finalistami olimpiad przedmiotowych również mogą ubiegać się o przyznanie stypendium.
Stypendium możesz uzyskiwać tylko na jednym kierunku.
Przyznawane jest na cały rok akademicki (od października do czerwca) i wypłacane jest co miesiąc.
Oprócz Stypednium Rektora można się ubiegać o:
Wszystkie informacje o stypedniach można znaleźć tutaj.
Każdy student zainteresowany ubezpieczeniem zdrowotnym powinien najpierw zapoznać się z informacją na USOSweb:
UAM zgłasza do ubezpieczenia głównie osoby po 26 roku życia, więc większość studentów pierwszego roku studiów z racji tego, iż w większości mają mniej niż 26 lat jest zgłaszanych do ubezpieczenia swoich rodziców.
Tutaj możesz znaleźć organizację roku akademickiego 2024/2025: klik.
Pytania programowe
Program studiów można znaleźć tutaj.
Plany zajęć znajdują się na stronie Wydziału Historii: klik.
Sylabus powinien zostać Państwu przedstawiony na pierwszych zajęciach, można je później znaleźć w systemie USOSweb oraz na stronie Sylabus UAM.
Znajomość języka polskiego (poziom B2)
Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia na ten kierunek zobowiązani są do załączenia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie B2 (zapoznaj się z listą akceptowanych dokumentów).
Kandydat, który nie posiada stosownego dokumentu, zobowiązany jest przystąpić do sprawdzianu znajomości języka polskiego (test online).
Rok akademicki podzielony jest na dwa semestry:
Semestr zimowy (1 października 2024 - 3 lutego 2025)
Semestr letni (24 lutego - 17 czerwca 2025)
Na końcu każdego semestru odbywa się sesja egzaminacyjna:
Sesja zimowa: 4 - 17 lutego 2025
Sesja poprawkowa: 24 lutego - 2 marca 2025
Sesja letnia: 23 czerwca - 6 lipca 2025
Sesja poprawkowa: 1 - 14 września 2025
Każdy student i studentka ma prawo do jednorazowego przystąpienia do egzaminu poprawkowego.
Oceny:
2 – niedostateczny
3 – dostateczny
3,5 – dostateczny plus
4 – dobry
4,5 – dobry plus
5 – bardzo dobry
Wszystkie potrzebne dokumenty związane z naszym kierunkiem zebraliśmy w jednym miejscu i można je znaleźć tutaj: klik.
Na ostatnim roku studiów piszesz pracę licencjacką, którą na końcu bronisz przed swoim promotorem, recenzentem i wykładowcą posiadającym tytuł profesora.
Seminaria licencjackie nie mają odgórnie ustalonego dnia oraz godziny zajęć. Polegają one na indywidualnych spotkaniach z promotorem, po wcześniejszym ustaleniu.
Cały proces wgrywania pracy do systemu może na pierwszy rzut oka wydawać się skomplikowany, ale nie martw się! Oto pełna instrukcja.
Regulamin pracy licencjackiej jest tutaj.
Pierwszy rok studiów jest już zaplanowany, student dołącza do ustalonych w programie zajęć.
Na drugim roku, w każdym semestrze, można wybrać 4 przedmioty z platformy AMU-PIE, kursów EPICUR, Pracowni Pytań Granicznych oraz niektórych zajęć z Wydziału Historii.
Na trzecim roku, w każdym semestrze, wybierane są 3 przedmioty z tych samych obszarów, które były dostępne na drugim roku.
W 5. semestrze, wspólnie z wybranym przez siebie wykładowcą, realizowany jest projekt badawczy. Umożliwia to pracę w relacji mistrz-uczeń oraz daje możliwość pogłębienia indywidualnych zainteresowań badawczych.
Można wybrać dowolną destynację oferowaną przez Wydział Historii. Aplikować można wyłącznie poprzez system USOSweb, gdy rozpocznie się okres rekrutacji. Rekrutacja zazwyczaj odbywa się w lutym/marcu, zarówno na semestr zimowy, letni, jak i cały rok akademicki. Należy śledzić informacje Wydziału dotyczące dokładnych terminów. Jako student możesz spędzić łącznie 12 miesięcy na mobilności.
Koordynator Wydziałowy:
prof. UAM dr hab. Maciej Dorna
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 61 829 1533
pokój: 3.147
Więcej informacji na temat programu Erasmus+ na naszym Uniwersytecie znajdziesz tutaj: kliknij.
Jeśli będziesz mieć problem z aplikacją, możesz również skontaktować się z ESN UAM Poznań. Pomagają oni studentom UAM wyjeżdżać na wymianę i udzielą informacji o różnych dokumentach.
Pytania ogólne i praktyczne
Kluby oraz stworzyszenia
Pozostań aktywny
Dołącz do drużyn sportowych – na naszym Uniwersytecie znajdziesz wiele obiektów sportowych, takich jak basen, korty tenisowe i siłownia. Możesz także dołączyć do Klubu AZS UAM, gdzie znajdziesz zajęcia na różnych poziomach w takich dyscyplinach jak futsal, szermierka, piłka nożna, siatkówka, pływanie, aerobik, dyscypliny dla studentów z niepełnosprawnościami, narciarstwo alpejskie, snowboard, wioślarstwo, judo, squash, karate, joga, podnoszenie ciężarów, kolarstwo górskie, koszykówka i wiele innych! Sprawdź ich stronę po więcej informacji.
Wszystkie informacje znajdziesz również tutaj.
Na tej stronie można zobaczyć średnie ceny kosztów życia w Poznaniu: kliknij.
Kampus Morasko znajduje się w północnej części miasta, gdzie znajdują się nowe budynki wydziałów. To miejsce, w którym odbywa się większość zajęć. Obecnie mieszczą się tu:
Kampus Śródmieście składa się z budynków Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza zlokalizowanych w centrum Poznania oraz w jego okolicach, w różnych lokalizacjach. W skład Kampusu Śródmieście wchodzą:
Kampus Ogrody, potocznie znany jako „Szamarzewo”, nosi nazwę od ulicy Szamarzewskiego, przy której znajdują się budynki tego kampusu. Kampus Ogrody składa się z następujących wydziałów:
Wszystkie informacje możesz znaleźć w Przewodniku po Poznaniu przygotowanym przez ESN UAM Poznań, który znajdziesz tutaj: klik (dostępny tylko w wersji angielskiej).
Zawiera różne tematy, takie jak transport publiczny, ubezpieczenie zdrowotne oraz miejsca warte odwiedzenia w Poznaniu i w całej Polsce.
Strona Miasta Poznań: https://www.poznan.pl/
Strona ZTM: https://www.ztm.poznan.pl/
Wydział Historii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza został ustanowiony 1 października 2019 roku, na bazie Instytutu Historii, który działa od 1956 roku, oraz Instytutu Studiów Wschodnich, istniejącego od 1991 roku. Znajduje się na Kampusie Morasko. Nowy wydział składa się z 19 jednostek akademickich (katedra, 11 zakładów oraz 7 laboratoriów badawczych).
Oprócz wymiany Erasmus+, można również aplikować na Letnie Szkoły z EPICUR Alliance.
Letni szkoły EPICUR oferują łatwo dostępne międzynarodowe doświadczenie, które można łatwo dopasować do swojego harmonogramu, a także wzbogacające doświadczenie. Zajęcia odbywają się zazwyczaj między kwietniem a wrześniem, jako kursy blokowe (kursy w pełnym wymiarze godzin trwające jeden lub więcej tygodni) lub jako regularne kursy semestralne (trwające kilka tygodni)
Daty rekrutacji zostaną opublikowane tutaj. Śledź nas, aby uzyskać więcej informacji!
Poradnia oferuje krótkoterminową pomoc psychologiczną i terapeutyczną dla studentów, doktorantów i pracowników Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Skorzystać z tej pomocy mogą osoby, które przeżywają trudności w radzeniu sobie w różnych obszarach funkcjonowania, m. in.:
Konsultacja w Poradni jest bezpłatna wymaga jednak wcześniejszego umówienia się na wizytę.
Na konsultację można umówić się telefonicznie od poniedziałku do piątku pod nr:
61 829 24 94 lub 539 026 422